Recipe: sugarfree Dutch sand cookies

For my 22 before 23 challenge I want to experiment a bit more in the kitchen. And living a more healthy life can definitely be a part of that! I read a lot about 'going sugarfree' and since I'm a sucker for sweet deserts, I made up my own recipe for sugarfree cookies. They're kind of like Dutch sand cookies, but at the same time they taste a bit different! Want to see how they turned out?



Things you'll need: (for about 25 cookies)
» 250 gr. flour
» 125 gr. butter (at room temperature)
» 3/4/5 tablespoons of agave syrup/nectar
» 1 egg
» 1 teaspoon vanilla extract
» 20 gr. almond powder

Let's get started!
1. Preheat the oven at 200°C.

2. Cream the butter and egg and add in all the other ingredients as you go.

3. Once it's a smooth mixture, roll it out on the table in a thin layer.
(If your layer is too thick, your forms might end up like this!)

BAD EXAMPLE.


GOOD EXAMPLE!


4. Use cookie cutters to make shapes (preferrably an owl one ;-) ) and put them on a baking sheet/paper on a baking plate.



5. Put the cookies in the oven for about 15 minutes. When they start to get a bit brown, they're ready!

6. Let them cool and enjoy your desert!



P.S. I bought my owl cookie cutter at a local shop in Berlin, but you can find it online at De Tafel van 18 & Taartelicious. Happy baking!

Enjoy! And let me know how yours turned out!

CONVERSATION

17 reacties:

  1. Haha, geweldig, de uiltjesvorm :) Ze zien er lekker uit, misschien moet ik dit ook maar eens proberen. Yummie!

    ReplyDelete
  2. jummmmmm amandelpoeder! en de uiltjes zijn echt cool. Meestal maak ik ventjes en dan bekleed ik die met knoopjes of ne das en een snor offcourse!

    ReplyDelete
  3. Dit is serieus het 1e punt dat ik ook op mijn 22 before 23 lijst heb gezet.. Toevallig!

    ReplyDelete
  4. Ik zet zo op mijn Pinterest en ga dit recept zeker uitproberen :) Ben namelijk op zoek naar het ultieme koekjes-zonder-suiker recept!

    ReplyDelete
  5. Wat zijn die uilenvormpjes super leuk zeg! Ik wil dit ook maken :) ik hou van koekjes en bakken, meestal als het allemaal niet te lastig is, en ook ik kan dat op een wat gezondere manier gaan doen! Leuk Elisse :). Ik zal 't je laten weten ;)

    ReplyDelete
  6. En zo slim om 't op Pinterest te zetten! Dat heb ik ook gedaan :)

    ReplyDelete
  7. dat ziet er echt hemels uit!
    Klinkt als iets voor mij hahaha

    ReplyDelete
  8. Leuk dat je ook experimenteert met suikervrije dessertjes!

    ReplyDelete
  9. Die zien er lekker uit, ga ik ook eens proberen! Maar met een visjes vormpje dan.

    ReplyDelete
  10. ooo die vormpjes zijn mooi (en de koekjes vast erg lekker)

    ReplyDelete
  11. supertoffe vormpjes! En is dat goed gelukt met de siroop? Geeft wel een iets andere smaak vermoed ik?

    ReplyDelete
  12. Eigenlijk zou ik ook eens moeten proberen te koken zonder suiker!

    ReplyDelete
  13. Ohh die uiltjes, echt geweldig! (En ik woon in Aalst dus carnaval is hier echt het hoogtepunt van het jaar haha)

    ReplyDelete
  14. Waar heb je dat vormpje gekocht? Echt super!

    ReplyDelete
  15. Wat een gave uiltjesvorm, maakt de koekjes een stuk leuker!

    ReplyDelete
  16. @Monique: Het vormpje komt uit een superleuke vanalles-watwinkel uit Berlijn. Weet het exacte adres niet meer, maar misschien een van mijn vrienden die meegingen naar Berlijn wel. Wil je dat ik het eens navraag? :)

    ReplyDelete

Yay! Comments make my day!

Back
to top